2020 a fost un an bun pentru LinkedIn. Tot mai multe companii românești și-au creat o pagina profesională, Linkedin devenind astfel a doua rețea de socializare, ca număr de utilizatori, după Facebook.
Linkedin a prins mai multă popularitate nu doar în rândul companiilor, ci și al profesioniștilor care au început să folosească tot mai des această rețea de socializare profesională.
Conform statistica.com – ”Numărul utilizatorilor de LinkedIn din România a crescut constant de la începutul anului 2020. Până în noiembrie 2020, numărul persoanelor care foloseau LinkedIn a atins un maxim de trei milioane de utilizatori.”
Multe companii profită deja de noile funcții interactive disponibile și își creează comunități în jurul brandului.
Iar specialiștii în marketing și-au îndreptat deja eforturile spre a construi relații cu utilizatorii acestei platforme.
Și noi ne-am îndreptat atenția spre această rețea socială și i-am testat funcționalitățile. Apoi, am adunat pentru tine 7 tips & tricks pentru a-ți îmbunătăți pagina de Linkedin a companiei.
1. Primul pas pentru a începe îmbunătățirea profilului tău profesional este să te asiguri că pagina de Linkedin a companiei tale este completă și atrăgătoare
Conform statisticilor oficiale, paginile cu informații complete obțin cu 30% mai multe vizualizări, iar dacă pe pagină oferi și conținut constant, publicul tău țintă va înclina mai mult spre a face click pe ”Urmăriți”.
Așadar, asigură-te că:
Poza de profil este logo-ul companiei tale pentru ca oamenii să recunoască ușor cui îi aparține pagina.
Specificații ideale pentru imaginea de profil LinkedIn
- 300 x 300 pixeli
- Format PNG
- Maxim 8 MB
- Aspect pătrat
Coverul este deasupra fotografiei de profil. Aici e locul perfect unde să îți exprimi creativitatea și să scoți în evidență moto-ul companiei sau misiunea acesteia.
Specificații ideale pentru bannerele profilului LinkedIn
- 1536 x 768 pixeli
- Format PNG
- Maxim 8 MB
- Aspect dreptunghiular
Despre noi. Aici ai 2.000 de caractere pentru a povesti despre compania ta.
Poți începe prin a răspunde la aceste întrebări:
- Cine ești tu, ca și companie?
- Ce oferi?
- Unde ai sediul?
- Care sunt misiunea, viziunea și valorile companiei?
- Care sunt datele de contact ale companiei?
2. Comunică cât mai des pe pagina de Linkedin. Creează postări constante și de interes pentru nișa în care activezi
Amintește-ți că LinkedIn este o rețea socială potrivită preponderent pentru companiile B2B așa că, ai grijă ce fel de informații distribui. 80% din leadurile B2B vin de pe LinkedIn.
Ce să postezi?
- Articole cu și despre compania ta, din reviste, site-uri de știri sau de profil;
- Studii de caz privind serviciile tale;
- Statistici din domeniul în care activezi;
- Conținut video în care sunt prezentate produsele sau serviciile companiei;
- Lansări de produse și/sau servicii;
- Sărbătorirea unor noi certificate obținute de companie sau de angajații tăi;
- Sărbătorirea numărului de urmăritori de pe Linkedin sau zilele de naștere ale angajaților;
- Promovarea liderilor companiei. Poți face postări de tipul celor mai buni angajați sau angajatul lunii;
- Evenimente la care compania participa .etc
Gândește-te întotdeauna la publicul țintă la care dorești să ajungi. Evidențiază expertiza și interesele tale postând conținut interesant pentru acesta. Doar asigură-te că postările tale sunt adecvate pentru cei 400 de milioane de profesioniști în afaceri care utilizează LinkedIn.
3. Folosește hashtag-uri specifice profilului companiei tale în postările de pe pagina de Linkedin
Hashtag-urile introduse la finalul postărilor tale o vor ajuta să ajungă la cât mai mulți oameni.
Ele te ajută să descoperi subiecte și interese relevante pentru tine și urmăritorii tăi și îți oferă posibilitatea de a interacționa cu ele. Toate hashtag-urile încep cu un semn #, urmat de un cuvânt cheie sau o expresie.
Dacă potențialii tăi clienți sunt din România, nu uita să folosești și hashtaguri în română, specifice domeniului tău de activitate. Iar dacă nu găsești astfel de hashtaguri creează-le tu, fii tu ”pionierul” în aria ta de expertiză.
De asemenea, nu uita nici de hashtagurile specifice companiei tale, cum ar fi de exempul numele brandului tău #DARMedia.
4. Studiază concurența și vezi ce conținut postează
Folosește Linkedin-ul ca și un instrument de cercetare și de perspectivă. Vizitează paginile concurenței și identifică tacticile care funcționează și subiectele ce nu au fost atinse, pe care tu le poți dezvolta în conținut pe pagina companiei.
Dacă vrei să afli cum poți studia concurența cu LinkedIn – găsești mai multe informații aici .
5. Creează un grup pe LinkedIn, concentrat în jurul nișei în care să fii activ și apoi să inviți membrii să urmărească și pagina ta
Suntem destul de obișnuiți cu grupurile pe paginile de Facebook, dar cu grupurile pe paginile de LinkedIn?
Unele companii preferă ca și strategie de marketing să construiască pagini publice uriașe, în timp ce altele optează pentru comunități închise, de nișă.
Dacă și tu preferi grupul, atunci alege un subiect pentru grupul tău de LinkedIn care să se potrivească publicului țintă al companiei tale. Creează grupul, setează șabloanele mesajelor de acceptare în grup și invită cunoștințele, angajații și partenerii să adere la acesta.
Dacă încă nu ai găsit un subiect pentru grupul tău, gândește-te la:
– Care sunt întrebările pe care clienții tăi le adresează cel mai des?
– Care sunt obiectivele tale legate de comunitate?
– Ce subiecte ar fi utile în nișa ta?
Te așteptăm și noi în grupul de LinkedIn – Digital Marketing cu DAR Media – Comunitatea DARmedienilor pasionați de marketing și business online cu rezultate măsurabile.
6. Încurajează angajații să fie brand ambasadori ai companiei și să distribuie conținutul paginii pe profilul lor personal
Dacă ești o companie mică și nu dispui de buget de promovare a paginii, poți încuraja angajații să distribuie conținutul publicat aici pe profilele lor.
Fă-i mici ambasadori de brand. Astfel, atât pagina, cât și conținutul paginii tale vor fi mult mai vizibile.
Susține-le postările răspunzând la eventualele comentarii primite la postările lor, ce au legătură cu produsele sau serviciile companiei. Oferă din expertiza companiei tale membrilor comunității LinkedIn.
7. Publicitate plătită
LinkedIn Ads îți ajută afacerea să ajungă la un public calificat. Membrii LinkedIn nu numai că influențează, ci au și puterea de cumpărare de două ori mai mare decât cea a unei mulțimi medii de pe Facebook.
Poți crea reclame pe funnel Notorietate – Considerație – Conversie.
Postările pentru reclame plătite trebuie să aibă:
- Titluri cu mai puțin de 150 de caractere.
- Descrierea trebuie să aibă mai puțin de 70 de caractere. Textul mai mare de 100 de caractere va fi trunchiat pe desktop.
Potrivit LinkedIn, postările cu mai puține caractere au avut o rată de implicare cu 18% mai mare în medie.
Sperăm că te-au ajutat aceste informații pentru a îmbunătăți în mod eficient pagina companiei pe LinkedIn.
Concluzii
Amintește-ți că LinkedIn este o rețea de socializare predominantă B2B, un mediu perfect pentru afacerea ta.
Păstrează decența postărilor, evită textele ce instigă la violență sau orice alt conținut ce îți poate afecta negativ imaginea companiei tale și a brandului de angajator.
Oferă valoare – alătură-te conversațiilor și subiectelor din domeniul în care activează compania ta. Oferă din expertiza companiei tale membrilor comunității LinkedIn și ajustează conținutul de pe pagina de profil a companiei, pe baza analizelor din pagină.
- (II)Pregătit pentru 2025? Descoperă noile trenduri în marketing și ecommerce!
- (I)Pregătit pentru 2025? Descoperă noile trenduri în marketing și ecommerce!
- Crește-ți rata de conversie cu până la 25% prin diversificarea metodelor de plată!
- Transformă Stocurile în Profit prin Bundle-uri
- De ce majoritatea magazinelor online ratează 97% din oportunități?
Cu prietenie,
Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager