Ai o afacere cu un sediu fizic, un showroom sau o sală de sport? Atunci, ar trebui să îți creezi și să optimizezi profilul de Google My Business. Acesta îți va ajuta afacerea să fie mai vizibilă în online și clienții să-ți descopere mai ușor ofertele.
Este gratuit, ceea ce îl face un instrument de marketing accesibil atât pentru întreprinderile mici, cât și pentru cele mari. Indiferent dacă deții o companie nou înființată sau o companie Fortune 500, Google My Business, cunoscut și sub denumirea de Compania mea pe Google, oferă o mulțime de caracteristici care îți vor ajuta afacerea să aibă succes.
Potențialii clienți care îți vor vizita site-ul web vor caută, pe Google, iar cu cât profilul Google My Business este mai bine optimizat, cu atât vei fi mai bine poziționat în motorul de căutare.
Pentru a te ajuta să profiți la maximum de acest instrument, îți voi prezenta elementele de bază pentru configurarea profilului de Google My Business, astfel încât să poți începe să îți optimizezi afacerea pentru o mai bună vizibilitate.
1. Completează profilul de Google My Business în întregime
Un profil de Google by Business complet nu va atrage doar clienți noi, ci va crește și încrederea și vizibilitatea companiei tale în mediul online. Așadar, oferă cât mai multe informații despre afacerea ta. Adaugă detaliile de contact, categoria, serviciile sau produsele, adresa, programul și multe altele.
Atenție! Folosește cuvintele cheie potrivite pentru ca Google să ofere potențialilor tăi clienți rezultate pe care le caută.
TIPS!
Poți folosi ca și tool pentru cuvinte cheie Ahrefs. Găsești cuvinte cheie relevante din baza lor de date, cu peste 8 miliarde de interogări. Introduci până la zece cuvinte sau fraze și alegi unul dintre cele șase rapoarte de idei de cuvinte cheie.
Google stabilește clasamentul local pe baza a trei factori:
- Relevanță : cât de bine se potrivește profilul afacerii tale, cu utilizatorul ce a făcut căutarea
- Distanță : cât de departe este locația ta față de locația utilizatorului
- Proeminență : cât cunoscută este afacerea ta (pe baza mai multor alți factori)
Ține minte toate astea, când configurezi contul de Google My Business.
Mai multe despre – Cuvinte cheie în SEO: definiție, tipuri și exemple găsești în articolul de mai jos.
2. Optimizează profilul de Google my Business prin fotograrii
Să optimizăm și să înfrumusețăm profilul. Adaugă o siglă și o poză de copertă, dar nu te opri aici. Fotografiile te ajută atât să îți prezinți brandul si produsele sau serviciile, dar optimizate corect, acestea te ajută și să te afișezi mai des în rezultatele căutărilor în Google Images.
Te încurajăm să adaugi cât mai multe fotografii cu sediul companiei tale, cu produse și angajați. Dacă activezi în domeniu HoReCa, poți posta fotografii cu preparatele pe care le servești în restaurant, cu peisajele din zonă, meniul etc. Potrivit Google, companiile cu fotografii primesc cu 42% mai multe solicitări de indicații și cu 35% mai multe clicuri pe site-urile lor web.
3. Adaugă caracteristici și atribute specifice profilului afacerii tale
În funcție de specificul afacerii tale, Google îți pune la dispoziție o serie de funcții.
- Hotelurile pot afișa evaluări de clasă și lista facilităților oferite
- Restaurantele și barurile pot încărca meniuri, pot prezenta preparate populare, pot adăuga un link pentru comenzi și rezervări online
- Companiile orientate spre servicii pot afișa un meniu de servicii și pot adăuga un buton de rezervare
- Companiile mici și mijlocii pot adăuga cataloage de produse
4. Încurajează clienții să lase recenzi pe pagina profilului de Google my Business a companiei tale
O companie cu multe recenzii oferă mai multă încredere potențialilor clienți, iar cu Google e simplu să-ți încurajezi clienții să lase recenzii.
Google oferă posibilitatea să generezi un link ce va conține un chestionar pe care clienții îl pot completa.
5. Updatează și îmbunătățește constant profilul de Google my Business
Postează și ține profilul de Google My Business updatat.
Acum cu noile reguli impuse de autorități este necesar să updatezi în mod constant orele de lucru ale afaceri tale și să informezi clienții cu privire la regulile și normele de siguranță.
De asemenea poți posta noutăți despre afacerea ta, un serviciu nou lansat, produse noi, evenimente sau oferte. Astfel, vei ține profilul updatat, proaspăt și atrăgător pentru potențialii clienți.
Cam atât despre Google My Business. Până atunci, ne găsiți și pe noi aici. – https://g.page/dar-media-marketing?gm
Tu folosești Google My Business? Hai cu noi în comentarii sau te așteptăm să povestim în grupul nostru de Facebook.
Ai link-ul aici: https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR
Cu prietenie,
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager