
Niciodată nu e prea târziu să împărtășești idei de la un asemenea eveniment!
Ce eveniment? Cel mai fain eveniment de eCommerce din 2023 – GOMAG SUMMIT & ECOMMERCE FEST care a avut loc în martie la București.

Am petrecut ziua exact așa cum ne place nouă – înconjurați de antreprenori, oameni de eCommerce și oameni de marketing.
S-a vorbit despre marketing, vânzări online, influencer marketing, antreprenoriat – practic, despre lucrurile care fac o afacere online să funcționeze și să fie profitabilă.
Ne-am reîntâlnit cu prieteni și parteneri, dar ne-am făcut și cunoștințe noi. Au fost peste 15 vorbitori și 400 de participanți. O sală plină cu oameni interesați de marketing și eCommerce.
Însă nu am plecat cu mâna goală de la eveniment, ci cu o mulțime de idei noi adunate de la speakeri și invitați.
Evenimentul a început în forță cu sfaturi practice și metode eficiente care să te ajute să îți duci business-ul la următorul nivel. A fost o cantitate mare de informații bune, din care noi am selectat câteva.

Așadar, să începem în ordinea vorbitorilor
Top idei de eCommerce business, de la GOMAG SUMMIT & ECOMMERCE FEST

Călin Iepure – CEO bizz.club Romania – 7 Metode prin care poți face ca afacerea ta să fie mai profitabilă
Oferirea de valoare suplimentară clienților tăi are multiple beneficii pentru afacerea ta și va duce la creșterea veniturilor și a loialității clienților. Așadar, creează mai multă valoare clienților tăi oferindu-le garanții, prețuri competitive, statut și design interesant, produse personalizate și ușurință în utilizare.
- Fă în așa fel încât clienților tăi să le fie greu să aleagă o altă companie
- Găsește un mod prin care clientul să-ți plătească venituri recurente
- Încasează bani înainte de a crea produsul sau serviciul
- Negociază să plătești furnizorii mai puțin decât competiția
- Implică-i pe clienți sau pe altcineva să creeze valoare gratuită
- Gândește o afacere ușor scalabilă
- Protejează-te de competiție printr-un model de business greu de copiat

După sfaturile practice primite de la Călin, a urmat o prezentare despre cum putem face comerț online în mod sustenabil susținut de:
Mara Barza – Founder Sunday PR – Conceptul de sustenabilitate in eCommerce
Oamenii sunt predispuși să aleagă un brand care susține sustenabilitatea și căruia îi pasă de planetă.
Probabil ai observat și tu trendul influencerilor ce achiziționează produse Second Hand, sau urmăresc inscripțiile de pe ambalaj care atestă că ambalajele produselor sunt reciclate, că se pot recicla sau provin din materiale biodegradabile.
Clienții deveni mai loiali brandurilor în care ei cred și le vor recomanda cu mai multă convingere.
Cum poți să ai și tu un brand sustenabil?
– Oferă vouchere pentru reciclarea produselor din magazinul tău
- Renunță la foliile cu bule din colete și introdu Hartie Kraft, Hartia tip fagure sau Fulgi biodegradabili
- Oferă servicii de buyback
- Posibilitatea de revânzare a produselor în sistem SH în magazinul tău online
- Servicii de recondiționare
Andrei Radu – CEO & Founder GPec – Situatia pietei de e-commerce la zi si trend-uri pentru 2023
Cele mai vizitate platforme de retail din România în luna decembrie 2022 au fost nimeni alții decât:
- eMAG – 44 mil vizitatori
- OLX – 23,75 mil vizitatori
- Altex – 12,27 mil vizitatori
- Public24 – 10,31 mil vizitatori
- Dedeman – 6,43 mil vizitatori
Un studiu realizat de cei de la Datareportal și Isense Solutions arată că:
Principalele criterii în baza cărora consumatorii români aleg magazinele online de la care cumpără sunt:
– 81% – cel mai bun preț,
– 72% – să existe modalități variate de livrare,
– 69% – ușurința navigării în site/User Experience,
– 68% – Timpul de livrare cât mai scurt,
– 66% – ușurința procesului de returnare a produselor
Motivele ce îi încurajează pe români să facă achiziții online:
- 64.7% – Livrare gratuita,
- 40,6% – Reviews de la alți clienți,
- 38,7% Cupoane și discount-uri,
- 34.1% Politică de retur simplă,
- 33,9% – Livrare a doua zi,
- 33.5% – Puncte de fidelitate.
Așadar, dacă achizițiile în site-ul tău sunt scăzute, refă strategia de marketing și verifică dacă ai prețuri competitive, livrare rapidă, sau praguri de livrare gratuită ușor de atins și foarte important introdu recenziile clienților tăi peste tot pe site.
Iar dacă nu știi cum să aduni recenzii de la clienții tăi, am scris un articol care să te ajute. – 10 metode prin care să obții recenzii pozitive de la clienții tăi
După un cofee break binemeritat, Elvis de la Zotis a venit cu o gura de aer proaspăt, mai exact cu recomandări de optimizare a magazinului online în așa fel încât să susțină mai eficient campaniile de reclamă:
Elvis Floroiu – Founder ZOTIS – 5 lucruri la fel de importante ca reclamele PPC în magazinul tău online
Una din recomandările lui care ne-a plăcut în mod special: politica de livrare și de retur reprezintă o componentă importantă a strategiei de vânzare a oricărui brand.
Acestea trebuie să fie adaptate nevoilor și preferințelor clienților, cât și obiectivelor de afaceri ale magazinului.
Așadar, politica de livrare trebuie să fie mereu:
- Adaptată clientului – preferințelor și nevoilor acestuia, prin oferirea de opțiuni de livrare flexibile, cum ar fi livrarea în aceeași zi sau livrarea la ușa clientului, precum și posibilitatea de a alege metoda de livrare preferată sau de a plasa comenzi în avans.
- Adaptată obiectivelor afaceri – Acestea pot include obiectivele de vânzări, obiectivele de profit sau obiectivele de satisfacție a clienților.
- Competitivă în categorie/nișă – oferirea de opțiuni de livrare gratuite, reducerea timpului de livrare sau oferirea de opțiuni de livrare flexibile.
- Constant testată – Testarea poate include analiza feedback-ului clienților, monitorizarea timpilor de livrare sau compararea cu politica de livrare a altor branduri din aceeași categorie sau nișă.
Politica de retur
Scopul politicii de retur trebuie să fie:
– Să ajute eficient clientul în cazul unui retur/ schimb cu informații clare și o procedură simplă,
– Să crească gradul de satisfacție și loializare al clienților,
– Să reducă din anxietate comenzilor online
De la optimizarea magazinului online am trecut apoi la Google și inteligenta artificială:
Oana Dumitrescu – Industry Head, Google – Cum să fii înaintea trendurilor de căutare și cumpărare folosind puterea AI-ului
De la Google și AI am trecut apoi la un panel de discuție cu mai mulți speakeri unde focusul a fost pe instrumente pentru accelerarea creșterii unui magazin online:
Pannel 1 – Optimizare, Digitalizare și Extindere vânzări: instrumente utile pentru creștere
Dan Stanica – TBI Bank
Ciprian Cazacu – easySales
Constantin Stanciu – 2Performant
Liviu Sima – IT Genetics
Alexandru Balaci – Mokka
Andreea Rusz – Team Leader @Gomag (Host)

Instrumente utile:
2Performant – Marketingul Afiliat
Meritocrația ar trebui să stea la baza deciziilor de business și a recompensa sau lăuda un partener. Ideea de a plăti în funcție de performanță.
Pe acest sistem cei de la 2Performant au creat platforma de afiliate marketing – unde puteți găsi parteneri pentru promovarea produselor online, care sunt plătiți atunci când fac o vânzare în funcție de comisionul stabilit.
Pay 4 Performance – soluția completa pentru tot cea ce înseamnă Google Ads. Agenții în platformă care preiau toată activitatea din Google, în baza unui procent de vânzări.
Soluțiile companiilor din România când vine vorba de digitalizare și extindere:
IT – Genetics – Zona operațională – dacă ne uitam la lideri de piață de eCommerce sau magazinele de succes, acestea nu au acces doar din zona de ads și vânzări însă ca să ai un business de succes trebuie să aducem orchestrarea operațiunilor prin procese eficiente, prin automatizări.
IT – Genetics, automatizează și optimizează procesele din depozit pentru eCommerce – pentru ambalare, paletare și o etichetare mai ușoară.
Piața Plăților – Ce spun datele despre comportamentul de cumpărare al Românilor.
Exista o creștere a Metodei By now – pay Latter. Acesta este un trend global care a început în 2015 – 2016. Cele mai mari companii din industria noastră la nivel global tranzacționează împreună pe piețe foarte mari – Statele Unite, UK, Australia. În România suntem decalați cam cu 3 – 5 ani, însă în ultimi ani au apărut mai multe soluții dar și parteneri care le-au implementat.
Cu aceasta metodă am reușit să mărim valoarea media a coșului de cumpărături cu 34%, iar cifra de afaceri a companiilor cu o medie între 3% și 5 %.
Ultima prezentare înainte de prânz a adus o super perspectivă asupra felului în care un antreprenor eCommerce ar putea să-și construiască o strategie performantă de marketing online. Mai exact, Vlad de la DoAds ne-a vorbit despre puterea marketingului multichannel:
Vlad Nita – Founder & Managing Director DoAds – Cum să îți crești exponențial vânzările online aplicând o strategie de Marketing Multichannel

În trecut, un potențial client avea nevoie de aproximativ 2 interacțiuni înainte să cumpere de la un brand. În prezent, consumatorii au nevoie de minimum 7 interacțiuni înainte de a se decide să facă o achiziție. ( Marketing Week)
Cum să interacționezi cu potențialii tăi clienți?
- Construiește o prezență puternică pe canalele media sociale – creează și distribuie conținut de calitate, interacționează cu publicul, astfel construiești o relație mai puternică cu consumatorii.
- Folosește o strategie MULTICHANNEL pentru a fi vizibil pe toate rețelele sociale unde este prezent și potențialul tău client.
- Folosește campanii de retargeting și emailuri automate de coșuri abandonate.
- Personalizează experiența de cumpărare.
- Ofertă informații relevante și utile despre produsele sau serviciile pe care le oferi pentru a îi ajuta să ia o decizie de cumpărare mai informată. Acest lucru poate fi făcut prin intermediul blogurilor, ghidurilor sau prin intermediul unui serviciu de asistență în timp real.
A fost o prezentare care a dat un boost de motivație și a confirmat încă o dată că în 2023 daca vrei creștere accelerată ai nevoie de Multichannel Marketing.
După un prânz copios am revenit la un nou pannel de discuții despre realitatea pieței de eCommerce românești, cu oportunitățile dar și provocările ei, din prisma clienților Gomag:
Pannel 2 – Piața de eCommerce din România prin prisma magazinelor online
Sorin Moldovan – Aqualine
Ionut Fundulea – AFiSport
Marian Sorin Surcel – Sanco Grup
Cristian Szentlaszloi – DualStore & iSEN
Andreea Rusz – Team Leader @Gomag (Host)

eCommerce-ul în România a evoluat foarte bine, oamenii sunt din ce în ce mai informați, încep să deprindă obiceiurile din vest, se fac achiziții tot mai ușor în online.Acum se va ajunge la o stabilizare a vânzărilor.
E bine noi ca antreprenori să urmărim și ceea ce se întâmplă în străinătate.
Cele mai mari provocări de business cu care se confruntă antreprenorilor din eCommerce-ul românesc:
- Lipsa forței de muncă. Personal din ce în ce mai greu de găsit.
- Rata de retur destul de mare. Coletele vin deteriorate în retur.
- Concurența din piață. Foarte mulți concurenți din țări străine ca Beijing, China. Sfat – construiți un brand propriu, mergeți cu produsele pe market place și apoi mutați clienții pe site,
- Importul mare al produselor din China. Firme din China care vând pe eMag produse proaste de 2 – 3 ori mai ieftine. Soluția. Înscrie brandul la OSIM pe numele antreprenorilor.
- Garanția pentru produse.
Ce aplicații din Gomag recomandă antreprenorii:
- GoBoti – care automatizează foarte multe procese plictisitoare
- Punctele de fidelitate
- Easy Sales – pentru departamentul de vânzări și cei ce operau vânzările
- Retargeting
- Comparatoarele
Citește pe blogul nostru – 9 funcționalități Gomag pentru creșterea vânzărilor – Click Aici

A urmat apoi Cosmin Daraban cu un discurs inspirațional dar în același timp cât se poate de pragmatic despre viața de antreprenor în eCommerce și cum să-ți construiești acea viziune de business care să creeze impact atât pentru tine antreprenorul cât și pentru întreg ecosistemul creat: clienți, parteneri, furnizori etc.
Cosmin Daraban – CEO & Co-Founder Gomag – Cum conduci un business ca un antreprenor vizionar

Câteva din ideile faine cu care am rămas:
Pune oamenii pe primul loc…și totul se va aranja de la sine.
Fără angajații potriviți, fie nu mai poți crește, fie apar probleme operaționale
Ai nevoie de un sistem și proceduri care să vă facă viața mai ușoară.
De la viziunea antreprenorială ne-am întors apoi la marketing, mai exact la TikTok și la felul în care acesta poate contribui la creșterea unui magazin online.
Alina Hinescu – Partnerships Manager CEE TikTok – For You Page to Add To Cart: TikTok Works for Performance!
Oamenii nu mai sunt loyal to brand sunt loyal to experience.
TikTok este o destinație. Gândirea utilizatorului atunci când intră pe TikTok este, că intră acolo să se distreze, să descopere lucruri. Stă fără să caute ceva anume. El e pregătit pentru a fi captat. Pe lângă asta, TikTok este o experiență socială, oamenii interacționează foarte mult. Pentru orice tip de produs există o comunitate.
TikTokul schimbă funnelul – descoperire, inspirație – achiziție
Viitorul în eCommerce și nu doar în eCommerce este această spirală care se repetă nonstop – trecem de la vânzare, recenzii la content amuzant – content rapid, de la consumator – comunități de la influencer la creator, de la reclame care ne opresc din ceea ce vroiam să facem la conținut conversațional și amuzant.
După atâtea prezentări și informații energia era mai scăzută în sală, până când a venit Doru Pelivan pe scenă. El a venit nu doar cu super entuziasm, dar și cu experiența personală de business și cu:
Doru Pelivan – Founder eduKiwi – Strategii Avansate de Vânzări care te ajută să îți crești magazinul online

Doru ne-a prezentat sistemul de lucru cu care scalează afacerile proprii și ale clienților.
Cum îmbini marketingul cu vânzările?
Contactul uman este obligatoriu de inclus în procesul de vânzare dacă vrei să vinzi mai mult și mai scump.
Pentru că vânzarea este un proces WIN-WIN, prin care clientul primește o rezolvare la ce își dorește iar furnizorul o sumă de bani.
A fost o prezentare cu multe idei valoroase!
Și uite așa am ajuns la final de zi, cu mult networking și strategii practice de business și marketing la bord.
Concluzii GOMAG SUMMIT & ECOMMERCE FEST
Felicitări, Cosmin Daraban & echipa! Evenimentul a fost super util pentru antreprenori din eCommerce dar și pentru marketeri și chiar am plecat cu multe idei practice de la fiecare speaker, energie și cunoștințe noi.
Ce poți face tu pe mai departe?
- Să vezi ce poți aplica din aceste idei adunate la Summit în afacerea ta, sau pentru clienții tăi
- Să stai cu un ochi pe evenimentele și resursele educaționale DAR Media și Gomag.
Iar dacă te afli în punctul în care îți alegi/îți schimbi platforma de eCommerce îți recomandăm cu încredere să testezi gratuit platforma Gomag, timp de 15 zile. Află mai multe despre cum te ajută Gomag să-ți crești vânzările și afacerea aici.
Din toate ideile prezentate în articol, care idee ți-a rămas în minte și vrei să o aplici în business în viitorul apropiat? Scrie-ne în comentarii răspunsul tău ?
Cu prietenie,
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager
